آخرين اخبار دنيا
انتشار اخبار روز
"در اعتراضات آبان هيچ مقابله مسلحانه‌اي با مردم نشد".
 

وزير كشور با بيان اينكه دشمن دنبال ايجاد جنگ داخلي و سپري سازي ايران را داشت، گفت: همين روزها تعداد كشته‌هاي آبان اعلام مي شود.

به گزارش عصرايران به نقل از ايسنا، عبدالرضا رحماني فضلي امشب در برنامه نگاه يك درباره زمان اعلام شدن ويروس كرونا، اظهار كرد: وزير بهداشت در روز ۳۰ بهمن در دولت گزارش داد كه دو مورد كرونا در قم گزارش شده است و ما هم در روز جمعه انتخابات را در پيش‌رو داشتيم. همان روز جلسه‌اي با وزارت بهداشت برگزار كرديم و آنها توصيه‌هاي از جمله حذف استامپ را مطرح كردند كه ما هم آن توصيه‌ها در اجراي انتخابات را رعايت كرديم.

وي با اشاره به حوادثي مثل اعتراضات آبان، تحريم‌ها، شهادت سردار سليماني و مشكلات اقتصادي پيش از انتخابات، افزود: انتخابات را در بيش از ۵۰ هزار شعبه برگزار كرديم و هيچ‌گونه مشكل امنيتي نداشتيم و براساس اطلس امنيتي كه تهيه كرده بوديم،عمل كرديم. در اجراي انتخابات يك ميليون نفر شركت داشتند.

وزير كشور ادامه داد: بعد از برگزاري انتخابات، ۲۷۹ نفر به مجلس راه يافتند و ۱۱ نماينده باقي مانده در دور دوم كه در شهريور برگزار مي‌شود، انتخاب مي‌شوند. تكليف جايگزين منتخب تهران و آستانه اشرفيه كه فوت كرده‌اند، در انتخابات مياندوره‌اي مجلس در سال ۱۴۰۰ مشخص مي‌شود.

رحماني فضلي همچنين با انتقاد از نواقص قانون انتخابات، خاطرنشان كرد: در هر دوره مجلس به قانون انتخابات اصلاحيه خورده است ولي نگاه ما در وزارت كشور اين است كه بايد براي همه انتخابات قانون جامعي داشته باشيم. در سال ۱۴۰۰ بايد چهار انتخابات رياست جمهوري، شوراهاي شهر و روستا و مياندوره‌اي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري را با چهار قانون برگزار كنيم كه كار مشكلي است.

وي در ادامه تصريح كرد: دولت به موقع لايحه جامع انتخابات را به مجلس دهم داد ولي مجلس فرصت نكرد آن را بررسي كند زيرا طرح اصلاح قانون در مجلس بر اين لايحه اولويت يافت ولي جز چند بند، ساير بندهاي اين طرح تصويب نشد. با اين حال ما در وزارت كشور بر لايحه جامع مصر هستيم و از مجلس خواستيم آن را در دستور كار قرار دهد. قانون فعلي اشكالاتي دارد و بايد اين نواقص برطرف شود. بايد در مسير اجراي انتخابات به احزاب نقش بدهيم.

وزير كشور درباره لزوم اجراي انتخابات الكترونيكي گفت: انتخابات ۲۵ فرايند دارد كه ۲۳ مورد الكترونيكي است و فقط اخذ و شمارش آرا الكترونيكي نيست. در اين انتخابات، احراز هويت كاملا الكترونيكي برگزار شد بنابراين تكرار در راي‌گيري يا استفاده از شناسنامه افراد فوت شده نداريم.

وي با اشاره به اينكه در اخذ و شمارش آرا شوراي نگهبان دغدغه امنيت دارد، افزود: ما شمارش الكترونيكي به صورت محدود در انتخابات‌هاي گذشته اجرا كرده ايم و حتي پيشنهاد ما اين است كه شوراي نگهبان نرم افزار را بسازد و ما نظارت كنيم يا نرم افزار را با هم بسازيم. ما كاملا آماده اجراي انتخابات تمام الكترونيكي هستيم.

وزير كشور درباره دليل تحريم خود به وسيله آمريكا خاطرنشان كرد: آمريكا دشمن ما است و دخالت‌هايش از روز اول انقلاب اسلامي شروع شده و آخرين مورد هم خروج از برجام بود. ما از دشمن نبايد توقع حمايت داشته باشيم.

رحماني فضلي با بيان اينكه آنها طرح سوري‌سازي ايران داشتند، تصريح كرد: در آبان ۹۸ تمام رسانه‌هاي آمريكا و مخالف ايران از جمله سلطنت‌طلبان، مناققين و داعش آموزش مسلحانه مي‌دادند. مي‌گويند رحماني اينترنت را در اعتراض‌ها قطع كرد. وقتي از طريق اينترنت آموزش نظامي مي‌دهند، بايد اينترنت قطع شود. آنها مي‌خواستند در ايران جنگ داخلي راه بيندازند. از چند ماه قبل آبان، آموزش نظامي را آغاز كرده بودند و حتي ورود سلاح قاچاق در مرزها بيشتر شده بود ولي ما اين اقدامات را رصد كرده بوديم. گران شدن بنزين بهانه براي ايجاد آشوب در ايران شد. اگر بنزين دليل ناآرامي‌ها بود، سطح نا آرامي‌ها خيلي گسترده‌تر مي‌شد.

وي ادامه داد: در اعتراضات آبان هيچ مقابله مسلحانه‌اي با مردم نشد و به خويشتن داري و مراعات توصيه مي‌شد و اسناد آن هم موجود است. ولي وقتي به پاسگاه حمله مي‌كنند، بايد با آنها مقابله شود زيرا اگر نيروي انتظامي دفاع نكند، مردم قرباني مي‌شوند. امنيت كشور براي ما ارزش دارد و در چارچوب قانون بايد از امنيت كشور دفاع شود. اگر تخلفي هم در اين زمينه شده، رسيدگي شده است. رهبري هم به دبيرخانه شوراي امنيت ملي دستور بررسي حوادث آبان را داده‌اند. نيروهاي مسلح هم گزارش‌هاي مختلفي در اين زمينه ارائه كرده‌اند. من هم چندين گزارش ارايه كرده‌ام.

رحماني فضلي گفت: همين روزها تعداد كشته‌هاي آبان اعلام مي‌شود. حوادث غمباري رخ داد و حدود ۴۰ يا ۴۵ نفر يعني حدود ۲۰ درصد كشته‌شدگان، افرادي بودند كه با سلاح‌هايي كشته شدند كه سلاح سازماني نبود و آنها شهيد شدند. الان ترامپ مي‌گويد با سگ شكاري به مقابله با معترضان مي‌رود ولي مي‌گويند چون رحماني دستور قطع اينترنت را داده است، تحريم مي‌شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۹:۳۳ ] [ jama12 ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی